Juf Lien in Firenze en Beer mocht mee!

 Hoi! 

Vorige week was ik op bijscholing in Firenze. Ik heb onze klaspop 'Beer' met me meegenomen. 

Hieronder kunnen jullie het verslagje lezen. Vanaf vrijdag gaat Beer mee met de kinderen van de klas. De kalender vinden jullie in de schoolagenda. 

Groetjes, 

Juf Lien 


Beer mocht mee naar Firenze…
Vrijdag 1 oktober was er een vrije dag, ik mocht dat weekend mee met juf Lien naar huis en ook naar Firenze! 
Op zondagmiddag was het zo ver. Ik mocht mee met de juf op het vliegtuig! 
Het was wel een beetje spannend. Van aan de gate keek ik naar de vliegtuigen. Ik zag dat de koffers ingeladen werden en zag ook hoe de ‘slurf’ aan het vliegtuig gehangen werd. Tijd om in te stappen dus. 
De juf maakte een filmpje van het opstijgen. Dat ging echt snel, het was wel een beetje spannend in de lucht, want het vliegtuig draaide en je zag de huisjes helemaal in de diepte. 
We vlogen boven de wolken, dat was bijzonder om te zien. 
Na een tussenvlucht kwamen we aan in Firenze. We reden snel met een taxi naar het hotel. 
Daar moest juf even zoeken tot we het hotel gevonden hadden. Het was al heel laat, na middernacht toen we eindelijk ons bedje in konden. 
Op maandag gingen we samen naar de cursus. De juf volgde les over ‘Klasorganisatie’ en ‘Nieuwe technieken om de kinderen actief te betrekken bij de les’. Alles was in het Engels en dat vond ik wel een beetje moeilijk. Op de andere dagen heb ik daarom wat uitgerust in het hotel. Juf Lien ging toen alleen naar de les en de stad in met de collega’s van de cursus. 
Op donderdag wou ik terug mee met juf Lien, dat vond ze prima, maar eerst maakten we een lange wandeling door de stad.  Eerst hebben we ontbijt gegeten bij de Duomo, dat is een prachtige kathedraal! Echt enorm groot en heel mooi om te zien. 
Daarna moesten we terug naar de les. Daar werd er heel veel geluisterd naar de juf en naar de andere collega’s. Die kwamen van Portugal, Hongarije, Polen, Spanië en Servië. Het was speciaal om al die mensen te horen praten over hun klassen en hun scholen. Iedereen praatte een andere taal en daarom moest iedereen de hele dag door Engels praten. Ik begreep er niets van. Juf Lien vertelde me dat ze moest uitleggen hoe ze in haar klas werkt met de kinderen en hoe de school in elkaar zit. De mensen vonden onze school superleuk. 
De mensen van Portugal willen zelfs eens op bezoek komen om te komen kijken hoe wij het op school aanpakken. De andere collega’s vertelden ook hoe het bij hen in de school gaat en hoe zij de lessen aanpakken. Juf Lien moest heel goed luisteren. Ze zei me dat ze veel bijgeleerd had. Het ging ook over app’s en zo. Over werken met de i-Pad, over de kindjes actief houden, over de kindjes helpen, over andere culturen. Voor mij was het toch wat ingewikkeld maar juf Lien had veel bijgeleerd. Er werd ontzettend veel gepraat, video’s bekeken, teksten gelezen, opdrachten verzonnen, dingen opgeschreven en gediscussieerd over les geven, de kinderen graag zien en hoe de scholen het aanpakken. Een heel drukke week dus! Ik was blij dat ik mocht rusten op juf Lien haar kamer. Ze had meer dan één bed op haar kamer, dat vond ik toch een beetje gek. 
Juf Lien heeft jullie wel heel hard gemist hoor. Ik heb gezien dat ze tranen in haar ogen had toen jullie haar belden en vertelden dat jullie haar misten. Gelukkig was juf Annelies bij jullie in de klas. Dat vond juf Lien heel fijn. Juf Annelies is lief, dat vind ik ook! 
Juf Lien was af en toe wel een beetje triest omdat ze helemaal alleen in Firenze was. Ook haar eigen gezin moest ze een week lang missen. Ik heb haar dan maar eens goed geknuffeld. Op zaterdag was er een soort schoolreis, de mensen van de cursus moesten op stap met de bus. We gingen naar de toren van Pisa, die staat scheef, dat vond ik echt wel grappig! We moesten wel vroeg uit ons bed en waren pas laat terug. Ik vond het een lange dag hoor. Gelukkig was juf Lien bij mij! 
Zondag gingen we terug naar huis. Dat was wel goed, want een weekje was best lang om jullie allemaal te moeten missen! Bovendien was juf Lien jarig, tijd dus om dat thuis te vieren. Ik heb voor haar een liedje gezongen in haar bed, dat vond ze fijn! 
Zo vriendjes, onze week zit erop! Ik ben benieuwd met wie ik volgende week mee mag reizen naar huis! Tot de volgende keer voor meer verhalen! 
Knuffel, Beer! 
Hieronder zien jullie de foto’s van de week in Firenze. 










































Reacties

Populaire posts van deze blog

Strapdag en Olympisch spel...

Bezoek aan de bibliotheek en verkennen van onze Archipel!