Sprookjes

Sprookjes... 

Een tijd geleden hebben de kinderen van het vijfde leerjaar sprookjes geschreven. Ze mochten die daarna aan ons komen voorlezen. 

De kinderen van onze klas vonden dat echt super! Het was heel leuk om alle uitgevonden sprookjes te beluisteren. 

Het sprookje van Jordy vonden ze het allerleukst... 
Ik wil het jullie dan ook graag laten lezen.... 



Er was eens een jongen die heel graag voetballer wilde worden.  Maar hij kon niet eens op een bal trappen. 
Hij werd gepest op school, zijn ouders waren gescheiden. Hij was aan het huilen in een hoekje en toen kwam de juf. 
Ze vroeg: " Wat is er?". Toen zei de jongen dat hij gepest werd en dat hij niet kon voetballen. 
Hij vertelde de juf ook dat zijn ouders gescheiden waren. De juf zei dat ze daar een oplossing voor wist . 
"Wat dan?", vroeg de jongen. "Dat vertel ik je straks in de klas". 

Toen de les voorbij was, vroeg de jongen wat voor oplossing de juf nu wel had voor zijn problemen. 
"Vraag aan je ouders of je eens mag gaan logeren.", "Waarom", vroeg de jongen. "Mijn man speelt bij Ajax, hij zal je alles leren zodat je beter wordt dan de rest." De jongen zei: "Waaauw, beter dan de rest, dank je dank je dank je!" 

De jongen rende naar huis en vroeg aan zijn vader:"Mag ik bij de juf gaan logeren? Haar man gaat me leren voetballen?". "Jij kan toch al voetballen!", zei vader. 
"Nee papa, totaal niet, de man van de juf speelt bij Ajax, daar kan ik heel erg goed leren voetballen." 
De vader zei: "Ik kan het je toch leren?", "Ja", zei de jongen, "Maar de man van de juf is nog veel beter hé..." 

DE VOLGENDE DAG 

"Joepie, ik ga slapen bij de juf" riep de jongen. "Ben je er klaar voor, vroeg de juf?" 
"Ja hoor", zei de jongen. 
Onderweg dacht de jongen aan niets anders dan voetbal. Hier en daar zag de jongen passen en voley's. 
"Kun je me echt alles leren?" vroeg de jongen aan de man van de juf. 
"Ja hoor, hij voetbalt al heel zijn leven", vertelde de juf. 

Een paar weken later kon de jongen echt alles. Toen won de jongen alle wedstrijden die hij speelde! 

Einde! 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Strapdag en Olympisch spel...